Модуль 10 💻

Фасилітація за допомогою комп’ютерних технологій
Тема: Вчитель як фасилітатор навчального процесу

Основна діяльність:
• Розглянути стратегії постановки запитань задля розвитку та навчання учнів
• Створити документи для фасилітації
• Створити інструктивні документи
• Створити план впровадження проектів
• Оцінити створене Портфоліо за критеріями оцінювання
• Описати у блозі особисті думки та враження щодо навчання за модулем


Сьогодні на занятті ми обговорили, як керувати навчальним процесом у класі, де навчання здійснюється за методом проектів, як використовувати комп’ютерні технології задля підвищення нашої власної ефективності та для підтримки навчання учнів, як можна використовувати різні техніки постановки запитань.

Псля чого завданням модуля було створення ПРЕЗЕНТАЦІЇ ДЛЯ ФАСИЛІТАЦІЇ НАВЧАННЯ УЧНІВ, які виконуватимуть проекти, у папці "Оцінювання"; зробити посилання на завершений ПЛАН ВИВЧЕННЯ ТЕМИ, а також на всі розроблені у проекті продукти у папці "Плани" та створити ПЛАН ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОЕКТУ "Світова павутина паралелей та перпендикулярів" у папці "Плани".

Оскільки при навчанні за методом проектів учитель витрачає менше часу на «викладання» навчального змісту учням, процес навчання має бути добре організованим для того, щоб весь час бути впевненим у тому, що учні розуміють і усвідомлюють свої навчальні потреби та засвоюють зміст, передбачений навчальною програмою. У класі, в якому панує справжнє особистісно-орієнтоване навчання, учитель уважно прислухається до того, що говорять учні, спостерігає за їх роботою, постійно маючи на увазі поставлені навчальні цілі. Учителю необхідно розробити інструментарій, що має допомогти йому збирати, інтерпретувати (пояснювати) та використовувати відомості про процес навчання учнів, розробити такі засоби, які допоможуть йому сфокусуватися на тому, чому і як навчаються учні.

Ролі вчителя та учнів у навчальному процесі, що базується на навчальних потребах учнів та використанні методу проектів, відрізняються від їх ролей при традиційному навчанні. У цому модулі ми з’ясували, як комп’ютерні технології можуть допомогти стати фасилітатором.


Фасилітація – стиль педагогічного спілкування, який передбачає полегшення взаємодії під час спільної діяльності; ненав’язлива допомога групі чи окремій людині в пошуку способів виявлення і розв’язування проблем, налагодженні комунікативної взаємодії між суб’єктами діяльності.


Мета документа для фасилітації:
• Відслідковування прогресу навчання учнів
• Допомога в дослідженні учнями Інтернет-ресурсів
• Залучення учнів до дослідження або застосування знань чи навичок
• Заохочення учнів до ефективного спілкування

При організації навчального процесу, коли вчителі більше мовчать, а учні більше говорять і діють, роль запитань змінюється. У навчальному процесі, в якому центральною фігурою є вчитель, учні часто відповідають на запитання вчителя, на які він сам знає відповіді. Учні дуже рідко самі ставлять запитання різного типу. Коли ж навчання побудоване на навчальних потребах учнів, все починається з Основних запитань. Упродовж всієї роботи за темою в учнів
виникають нові запитання, на які вони самостійно шукають відповіді.
Керування процесом взаємодії між учнями та вчителем за допомогою запитань – це основа якісного навчання. Ми обговорили методику використання запитань у навчальному процесі, побудованому на використанні методу проектів. Вибір правильних типів запитань, які ставити учням для обговорення всім класом, в дискусіях у малих групах або ж у бесідах один-на-один, є дуже важливим, адже саме вони провокують мислення учнів. Постановка цікавих, ефективних, добре підібраних запитань залучає учнів до продуктивних дискусій, які призводять до створення цікавих продуктів навчання, що відображають складні процеси мислення та глибинне розуміння змісту навчальної теми.
Добре продумані запитання спонукають до виявлення цікавих альтернативних поглядів та пропонують сфокусувати увагу на аргументованому доведенні своєї точки зору, а не на тому, чи наша відповідь «правильна» чи «неправильна». Такі запитання призводять до розуміння учнями цінностей знань задля розв’язування завдань з реального життя та їх досвіду.





Підвищення професійного розвитку
Інтернет надає значну кількість ресурсів для допомоги вчителям при вдосконаленні їхнього навчання та сприяє професійному розвитку, містить ресурси для грантів щодо отримання комп’ютерів та програмного забезпечення. 
Стандарти Міжнародного товариства комп’ютерних технологій в освіті (ISTE) показують, що вчителі мають використовувати ІКТ ресурси для того, щоб здійснювати постійний професійний розвиток та навчання, що триває все життя. Дослідження з ефективного професійного розвитку вказують на те, що для суттєвих досягнень такий розвиток має бути постійним та систематичним.

Дослідження науковців та практиків допомагають з’ясувати, що перешкоджає або навпаки просуває успішну інтеграцію комп’ютерних технологій у навчальний процес середньої школи. Використання комп’ютерних технологій не є простим, і навчання його ефективному застосуванню у класі не відбувається протягом одного дня. Потреба в постійному навчанню є проблемою в різних галузях, а не тільки в освіті. Ефективність використання ІКТ на робочому місці часто є дуже низькою через відсутність доступної комп’ютерної техніки та Інтернету, а також через те, що освітяни не отримують відповідного навчання та постійної підтримки на робочому місці. Окрім того, потреба у постійній підтримці означає, що навчання вчителів має проводитсь регулярно, а не час від часу. Вчителі прагнуть сталого професійного розвитку, а не короткострокових тренінгів чи курсів з комп’ютерних технологій.


Основний курс програми Intel® «Навчання для майбутнього» - одна з таких можливостей для того, щоб ви вдосконалили навички з інтеграції комп’ютерних технологій у навчальний процес.
На щастя, можливості навчатися постійно стають імовірнішими через веб-сайти, які надають відомості про тренінги, дистанційні курси і гранти та знижки на придбання обладнання і програмного забезпечення для шкіл, академічних ліцензій на програмне забезпечення та про програми, що розповсюджуються безкоштовно.

Немає коментарів:

Дописати коментар