5 День практики (17.09.2021)

    Сьогодні, я вже була готова здати індивідуальний план на підпис вчителям та методистам.
   Провела диспут з дітьми про куріння та алкоголь на тему: "Життя без шкідливих звичок".
    Також відвідала уроки історії України та громадянської освіти.


 


     Урок з історії України на тему: "Воєнні дії на території України в 1914–1915 рр.".
    Мета уроку: а) навчальна: ознайомити учнів з історією воєнних дій на території України в 1914–1915 рр.; б) розвивальна: сприяти всебічному розвитку особистості; розвивати практичні вміння та навички учнів; в) виховна: виховувати освідчену людину, свідоме ставлення до формування комунікативної компетенції.
       Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь та навичок.
    Урок проводився в формі лекції. Вчитель розповідала матеріал, а учні уважно слухали вчителя і конспектували найголовніше. Під час уроку вчитель привертала увагу учнів, ставлячи питання, іноді виходить на рівень діалогу з учнями. Методи навчання і виховання досить результативні, не складні, скоординовані, діти швидко їх засвоюють. У процесі уроку виправляє помилки в рішеннях прикладів, у випадках ускладнень робить підказки. Вчитель дотримувалась дидактичних принципів навчання та виховання: активності, наочності навчання, систематичності, послідовності, доступності. Привертала увагу дітей до аналізу виконаних завдань, самооцінцки. Учні ставляться до занять позитивно, по можливості виконують усі вправи уроку. Час уроку доцільно розподілено за рівнями складності. У заключній частині уроку закріплення основних моментів. Проводиться підведення підсумків уроку, дається домашнє завдання.

    Урок з громадянської  на тему: "Аналіз медіатексту".
    Мета уроку: а) навчальна: формування навичок цілеспрямованого багатостороннього сприйняття інформації та різнобічної оцінки творів візуальних мистецтв, визначення виду ЗМІ, категорії повідомлення, пошук можливих помилок і неточностей медіаповідомлення, характеристику медіамови, особливості звукового рішення, засобів виразності, визначення потенційного адресата медіатексту, визначення мети медіаповідомлення, відповідність цілей і засобів даного медіатексту; б) розвивальна: сприяти всебічному розвитку особистості; розвивати практичні вміння та навички учнів; в) виховна: виховувати освідчену людину, свідоме ставлення до формування комунікативної компетенції.
    Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь та навичок.                                                                 Урок є складовою частиною розділу «Світ інформації та мас-медіа», 6 урок в розділі. Він є логічним продовженням попередніх тем, що висвітлюють критичне сприйняття інформації та пошук додаткових джерел для перевірки інформації у ЗМІ. Специфіка даного уроку полягає у практичному застосуванні знань учнів при аналізуванні медіатексту, критичного осмислення та уникання провокації у ЗМІ. Урок також готує учнів до сприйняття логічного продовження наступного етапу – практичного уроку «Створюємо шкільні ЗМІ».                                                                                                                                                 При плануванні даного уроку було враховано те, що 10 клас є підготовленим до різноманітних форм і методів роботи. За результатами попереднього досвіду й даними постійних спостережень за учнями саме цього класу, було виявлено, що вони мають навички аналізу й узагальнення матеріалу, роботи в групах, висловлення власної думки та мотивованих висновків. Навчальні можливості школярів були використані на уроці достатньою мірою. Діти зарекомендували себе гарними аналітиками, виявили схильність до групової роботи, що буде враховано при плануванні інших уроків. Названі форми і методи викликали їх інтерес, який і став двигуном активної діяльності.                                                       Пріоритетними виступали завдання розвиваючого й виховного плану, оскільки, спираючись на вищеназвані характеристики означеного класу, можна було бути впевненою, що загальноосвітні завдання уроку вирішились ними самостійно при прикрій нагоді, якби така трапилась.                                                                                                                                           Структура уроку передбачала: організаційний момент, актуалізацію, мотивацію, висвітлення нового матеріалу за допомогою учнів, закріплення матеріалу у груповій роботі, рефлексія,  підсумку уроку та домашнього завдання. Час на уроці був розподілений на мою думку, раціонально, однак робота учнів на уроці і їх бажання висловитися внесло у цей розподіл деякі корективи.                                                                                                                                Головний акцент на уроці робився на критичному аналізі ЗМІ та виявленні маніпуляцій в них. Учням вдалось виділити об'екти міцного засвоєння і не відволікатися на другорядні речі.                                                                                                                                                                 Для розкриття нового матеріалу було обрано дослідницький та частково-пошуковий методи навчання з застосуванням роботи в групах, з текстами. Працездатність учнівського колективу забезпечувалася введенням елементів інтерактиву, організацією діалогу між вчителем та учнями, використанням мультимедійних засобів, створенням дружелюбної, психолого-комфортної обстановки. Самостійна робота в групах сприяє формуванню в учнів таких ключових і предметних компетентностей: практично-поведінкова, когнітивна, аксіологічна.                                                                                                         Контроль за засвоєнням знань, умінь, навичок учнів здійснювався на кожному етапі уроку, за допомогою таблиці самооцінювання.
    Для максимальної результативності уроку були залучені ресурси навчального кабінету: активно використовувались мультімедійна дошка, підручники, роздатковий матеріал.
    На уроці підтримувалась доброзичлива психологічна атмосфера. Учні були відкритими для сприйняття інформації та діалогу, оскільки комунікативні здібності учнів є на достатньому рівні. Вчитель працює з учнями 10 класу 3 роки, тож знає сильні та слабкі сторони кожного учня.
    Що стосується непередбачених ситуацій, то досвід учительської діяльності переконує в необхідності мати запасний сценарій. Для мене таким запасним варіантом була досліджена робота з підручником та репродуктивна бесіда.
   Я вважаю, що досягти запланованих результатів уроку вдалося, також вдалося вирішити поставлені задачі.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар