7 День практики (25.02.2020)

Сьомий день виробничої педагогічної практики.

   На сьомий день практики я вже мала змогу провести два уроки: з геометрії та інформатики. Конспекти, які я готувала, з вчителями обговорили та затвердили завчасно. При складанні конспекту великих труднощів не виникало.

   Звичайно, я трішки переживала, але мені велику допомогу та підтримку надавала вчителька математики Любов Юріївна, також при проходженні уроку контролювала дисципліну учнів.       Аналогічно було і з уроком інформатики. Я щиро вдячна за підтримку вчителів.










Аналіз уроку інформатики

Тема. Поняття електронної таблиці. Середовище табличного процесора. Об’єкти електронних таблиць. Введення даних і форматування таблиць.

Мета:
1. навчальна: познайомити учнів з основними поняттями електронних таблиць, а саме ввести поняття «табличний процесор» і «електронна таблиця», сформувати поняття: комірка, рядок, стовпчик, адреса комірки, діапазон комірок, робочий аркуш, книга; розповісти про можливості використання електронних таблиць;
2. розвиваюча: сприяти всебічному розвитку особистості; розвивати практичні вміння та навички учнів щодо наочного представлення інформації за допомогою комп’ютера; для формування наукового світогляду зазначити використання електронних таблиць для розв’язання задач по фізиці, хімії, математиці і т.д.;
3. виховна: виховувати інформайційно-освідчену людину, свідоме ставлення до формування інформаційної та комунікативної компетенції.

Тип уроку: комбінований урок (засвоєння та застосування нових знань, умінь, навичок).

Дидактичне забезпечення: Презентація на тему: «Поняття електронної таблиці. Середовище табличного процесора. Об’єкти електронних таблиць. Введення даних і форматування таблиць»; комп’ютери підключені до мережі Інтернет; підручник.

Методичне забезпечення: Дошка, ноутбук, проектор; презентація на тему: «Поняття електронної таблиці. Середовище табличного процесора. Об’єкти електронних таблиць. Введення даних і форматування таблиць»; інструктивні картки; інтернет-сервіс мультимедійних дидактичних вправ LearningApps [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://learningapps.org/.

Програмне забезпечення: прикладне загального призначення  Microsoft Excel, Windows.

План уроку
1. Організаційний момент. (2 хв.)
2. Мотивація навчальної діяльності. (3 хв.)
3. Актуалізація опорних знань. (5 хв.)
4. Вивчення нового матеріалу. (13 хв.)
5. Застосування  знань та навичок. (15 хв.)
6. Підведення підсумків уроку. Рефлексія. (5 хв.)
7. Домашнє завдання. (2 хв.)


Урок проводиться в класі інформатики, який оснащений необхідним обладнанням. Наявним  є спеціальне обладнання: інструменти, плакати, стенди, готові вироби. Гігієнічні умови забезпечені: освітлювальний, повітряний, тепловий режими в нормі, рівень шуму задовільний.
Робоче місце вчителя організовано раціонально, як і робоча зона. Учні користуються підручниками з інформатики, наочністю: плакатами, таблицями. Кабінет інформатики естетично оформлено, як  і засоби праці.  Під час виконання робіт учні дотримуються правил техніки  безпеки.
Реалізація плану уроку «добре». Весь запланований матеріал подано учням.
Я з повагою ставилася до учнів, йшла на компроміс задля їх розвитку. На уроці вела себе тактовно, врівноважено, не кричала; демократична у спілкуванні з учнями; жести і міміка відповідні. 
Мова образна, різноманітна, чітко вимовляла звуки, слова, фрази. Швидкість мовлення середня, тому діти легко її сприймають. 
Зворотній зв'язок був налагоджений. Учні охоче відповідали на запитання, не боялися задавати їх.
Наявний зміст у зошитах учнів відповідає темі уроку, записані основні положення, є малюнки з поясненням. Класний журнал заповнений змістовно. Урок почався своєчасно. Мета уроку відповідає структурі і є досягнутою, формулюється чітко, конкретно і лаконічно. На це вказує активність учнів під час опитування в кінці уроку.
Всі факти, які повідомлялись учням – достовірні і науково обґрунтовані, подано багато додаткової цікавої та корисної інформації. Я користувалася проблемним методом навчання.
Навчальний  матеріал структурно організований, урок почався актуалізацією опорних знань.
Наявні  знання глибокі та усвідомлені, що дозволяє вільно орієнтуватись в матеріалі і не розгубитись від несподіваних запитань.
Навчальний  матеріал подається доступно і посильно. Оптимально вибрана кількість навчального матеріалу, він не перевантажений.
Матеріал  подано цікаво для учнів, я пояснила практичну значущість теоретичної бази.
Головна дидактична мета уроку досягнута «добре».
Режим роботи нормальний. Раціонально та ефективно використовувався робочий час. Використані такі методи навчання, як розповідь, пояснення, навчальна дискусія.
Тематичний матеріал відповідає віку і рівню розвитку учнів, в ньому викладено проблемність, актуальність даної теми.
Уміння раціонально планувати, контролювати, коригувати індивідуальну та колективну діяльність, готувати матеріальну базу «добре». Під час уроку змінюються види діяльності: опитування, пояснення,  показ трудових прийомів.
Володіння методами наукової організації праці «відмінно».
Учні на уроці активні, хоча є виключення, задоволені працею, проявляють ініціативу в діяльності. Учні готові до праці, проявляють інтерес до поданого матеріалу.
Рівень самостійного мислення в учнів високий, з творчим підходом до праці. Вони чітко формують відповідь, розв’язують поставлені трудові завдання. Вдосконалюють вміння аналізувати і оцінювати свою роботу і роботу одногрупників.
Темп навчальної діяльності середній. Культура праці учнів «добре».
Діти відповідальні під час виконання трудових завдань, бережно ставляться до інструментів та матеріалів. Учні якісно виконують трудові прийоми, дотримуються їх особливостей. Діти використовують знаряддя та предмети праці за призначенням.

Немає коментарів:

Дописати коментар