Сьогодні на 9:30 я мала змогу провести лекційне заняття у групи МІ-18 на тему: "Теорема косинусів та теорема синусів".
Мета:
•
навчальна: сформулювати теорему
косинусів і теорему синусів, пояснити їх доведення та наслідки з теорем;
розглянути види основних задач на розв’язування трикутників, а також
продемонструвати приклади використання теореми косинусів і синусів;
•
розвивальна: розвивати увагу, логічне мислення, інтелект студентів; уміння аналізувати та
класифікувати, пояснювати, робити умовиводи за аналогією;
•
виховна: виховувати звичку до систематичної
розумової праці.
На початку заняття Ірина Василівна представела мене студентам, після чого я оголосила тему та хід нашого заняття.
Він складався з:
I. Організаційний момент.
II. Повідомлення теми та мети заняття.
III. Засвоєння нових знань, умінь та
навичок.
IV. Підведення підсумків.
У лекції простежується послідовність і логічність змістовних частин,
повнота охоплення проблематики, вірність формулювання головних питань,
наявність переліку літературних джерел, ознайомлення студентів з ними. Лекція має аналітичний
характер, проблемні моменти висвітлюються з двох сторін, показуються суперечності
у розборі теми. Матеріал подавався чітко, доступно, тема не нова для студентів, тому
сприяла активізації раніше засвоєного матеріалу та поглиблювалася, для підбору матеріалу використовувала великій обсяг додаткової літератури: статті,
посібники, наукові роботи Ірини Василівни, досвід
власних досліджень.
Зміст відповідає останнім науковим дослідженням. Не було перенавантаження термінами, усе детально пояснювалося. Лекція супроводжується вказівками
студентам щодо запису найважливіших понять, визначень, матеріал для запису кілька разів повторюється, інтонаційно на ньому
робився ноголос. Враховується принцип значущої інформації. Поданий матеріал
обов'язково знадобиться студентам для практичного заняття, це готова відповідь
на екзаменаційне запитання також знадобиться у майбутній професійній
діяльності.
В ході лекції актуалізуються знання студентів ще й за допомогою запитань: «Що вам відомо про тереми синусів і косинусів», «Які наслідки з цих теорем?» і т. д. Аудиторія була активною і співпрацювала, схвалювала відповіді, таким чином підвищувала актвність.
У лекції були яскраві приклади задач практичного змісту, вони були доречними і влучними. Лекція мала інтригуючий початок та експресивний висновок, хід роздумів у вигляді «запитання-відповідь» підтримував контакт лектора зі студентами, розгляд проблемних ситуацій зацікавлював. Усі види пам’яті: моторна, слухова і зорова були активізовані. Розбір ситуацій з життя викликали найбільше обговорень та зацікавленості, емоційність сприяла кращому запамятовуванню. Можна зазначити, що часто мій монолог перетворювався у діалог, що свідчить про висоцу зацікавленість і активність студентів.
У подачі матеріалу враховані інтелектуальні особливості студентів та вікові. Я була тактовною, відповідала на усі поставлені запитання, потім запитувала, чи зрозуміло відповіла. Стиль спілкування дібраний правильно, стосунки будуються на повазі. У ставленні до студентів встановила особистісний рівень педагогічного спілкування на основі високих професійних якостей. Можна було простежити факт співпраці, коли я уповільнювалася, якщо студенти не встигали записувати.
Студенти були досить активні, конфліктів на лекції не виникало, поведінку ніхто не порушував, не було студентів, які не працювали. Можна було спостерігати здивування студентів, коли лектор або одногрупники розповідали приклади з життя, жарти викладача викликали сміх та посмішки, була доброзичлива атмосфера. Студенти не відволікаються, оскільки глибоко були мотивовані викладачем щодо вивчення даної теми. На мою думку, матеріал був повністю засвоєний і студенти його обов'язково використають при підготовці до практичого заняття.
Після своєї пари відвідала Оленину, вона також проводила лекцію, але в групі МІ-19 на тему: "Організаційні форми навчання математики. Урок".
Проведена практиканткою лекція
характеризується науковістю та відповідає сучасному стану вивчення теми. Протягом заняття практикантка стимулювала активізацію мислення
студентів, ілюструючи схеми уроків різних типів. Студентка активно взаємодіяла
з аудиторією, актуалізувала їхні знання з необхідної теми, сприяла обговоренню
проблемних питань.
Лекційний матеріал було подано
вичерпно й доступно. Окремі структурні частини оптимально витримані за часом. Було
дотримано логіку проведення лекції: повідомила тему, мету, необхідну для
засвоєння матеріалу літературу. Практикантка подбала про поетапне обговорення,
сприймання, розуміння, закріплення й застосування студентами навчального
матеріалу. Свідомому засвоєнню нового матеріалу слугувало методично правильно
організоване повторення раніше вивченого матеріалу.
Під час лекційного заняття використовувались наступні методи навчання: бесіда (фронтальна, проблемна, дискусія), узагальнення, порівняння. Також було використано засоби наочності: презентація, яка ілюструвала тему лекції. Студентка дотримувалася дидактичних принципів навчання та виховання. Практикантка допомагала студентам у веденні записів (зміна темпу: уповільнений темп у найважливіших тезах) та використовували прийоми підтримки уваги, наводячи цікаві приклади, риторичні запитання, жарти та ін., застосовуючи епізоди із життєвого досвіду, стимулювала до запитань з боку студентів.
Отже, програмові вимоги виконано добре. Зміст лекції викладено чітко й зрозуміло, без граматичних помилок. Група засвоїла викладений у лекції матеріал, усвідомлювала й з легкістю відповідала на запитання, запропоновані студенткою, проявляла активність та ініціативу щодо обговорюваних пунктів плану лекції.
Після занять я і Олена провели кураторську годину для студентів групи МІ-18 на тему: "Етикет та культура спілкування". Залишилося тепер зробити самоаналіз.
Немає коментарів:
Дописати коментар