16 День практики (04.10.2021)

    Сьогодні завершила інтерпретацію результатів соціометричного дослідження та розпочала написання психолого-педагогічної характеристики 10 класу. 

    Також провела уроки з інформатики та алгебри.

    З алгебри на тему: "Степінь із раціональним показником та його властивості".

    Мета уроку: 

     а) навчальна: сформувати поняття степеня із раціональним показником; домогтися засвоєння властивостей степеня з раціональним показником; сформувати вміння розв'язувати задачі, що передбачають застосування означення та властивостей степеня з раціональним показником;
      б) розвивальна: уміння вчитися впродовж життя - організовувати та планувати свою навчальну діяльність; 
     в) виховна: спілкування державною мовою - аргументувати, доводити правильність тверджень; соціальна та громадянська компетентності - висловлювати власну думку, слухати і чути інших.

    Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.

    Щоб організувати увагу учнів, я застосувала  прийом  сюжетно рольової гри.  Повідомила учням, що вони редактори, і зібралися на ділову зустріч, щоб поділитися один з одним професійною майстерністю.            

    Учні були підготовлені до сприймання мети і завдань уроку. В доступній формі пояснила задачі, які були поставлені на уроці.

      На уроці використала програму Power Point: показ слайдів, за допомогою комп’ютера.  Застосувала  інтерактивні вправи та сучасні освітні технології.  В слайди включила різноманітний наглядний, демонстраційний матеріал, які були запропоновані учням в доступній формі.

      Презентація уроку складалася  з 22 слайдів.  Кожний слайд відображав зміст уроку. Даний зміст відповідав виховним особливостям дітей, їх індивідуальним якостям. Матеріал, який  використовувала на уроці, пов’язаний із життям, практикою, досвідом учнів, він сприяє розвитку творчого, самостійного мислення.  Щоб учні активніше включалися до роботи, а навчальний матеріал був засвоєний на уроці, використала різноманітні форми навчальної діяльності:

- виклад навчального матеріалу в незвичайній формі ділової зустрічі,

 - використання ігрових форм,

- роботу в групах.

     В кінці уроку учні вчилися самостійно робити загальний висновок. Були підведені підсумки уроку, рефлексія.

    Оцінювання учнів було здійснено за допомогою нагород – смайликів. Кожний смайлик  оцінював учнів за активність, уважність,  правильні  та повні відповіді на уроці.

 

    З інформатики на тему: "Інструктаж з БЖД. Комп’ютерне моделювання об’єктів і процесів. Комп’ютерний експеримент".

    Мета:

    а) навчальна: познайомити учнів з поняттям модель та якими вони бувають; сформувати поняття про комп’ютерне моделюванння; розібрати у чому полягають особливості комп’ютерного експеременту та які існують обмеження комп’ютерного моделювання;

       б) розвиваюча: сприяти всебічному розвитку особистості; розвивати практичні вміння та навички учнів щодо наочного представлення інформації за допомогою комп’ютера; для формування наукового світогляду розібрати використання комп’ютерне моделювання за допомогою комп’ютерної програми;

    в) виховна: виховувати інформайційно-освідчену людину, свідоме ставлення до формування інформаційної та комунікативної компетенції.

    Тип уроку: комбінований урок (засвоєння та застосування нових знань, умінь, навичок).

    Дидактичне забезпечення: Морзе Н. В. Інформатика (рівень стандарту): підруч. для 10(11) кл. закладів загальної середньої освіти / Н. В. Морзе, О. В. Барна. – К.: УОВЦ «Оріон», 2019. - 240 с.

    Методичне забезпечення: Дяченко І. П. Урок «Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів. Комп'ютерний експеримент.» [Електронний ресурс] / І. П. Дяченко // Освітній проект «На Урок» для вчителів. – 2021. – Режим доступу до ресурсу: https://naurok.com.ua/urok-komp-yuterne-modelyuvannya-ob-ektiv-i-procesiv-komp-yuterniy-eksperiment-211374.html; Сидоренко С. Ю. Урок на тему: «Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів. Комп'ютерний експеримент» [Електронний ресурс] / С. Ю. Сидоренко // Національна освітня платформа Всеосвіта. – 2020. – Режим доступу до ресурсу: https://vseosvita.ua/library/urok-na-temu-komputerne-modeluvanna-obektiv-i-procesiv-komputernij-eksperiment-380355.html.

    Програмне забезпечення: Windows, програма для 3d моделювання Tinkercad.

    Апаратне забезпечення: дошка, ноутбук, проектор, комп’ютери, підключені до мережі Інтернет.

    На початку уроку я вітаю учнів, відзначаю присутніх, готую учнів до роботи. Цей етап не займає багато часу, але дуже важливий для мобілізації уваги учнів та внутрішньої готовності до перевірки знань, отриманих на попередньому уроці і вивчення нового матеріалу.

    Завдання другого етапу уроку - встановити правильність і усвідомленість засвоєних на попередньому занятті знань. Я нікого не викликаю до дошки, а потроху опитую весь клас. Якщо учень вагається з відповіддю, пропоную іншим допомогти йому з формулюваннями, щось додати, висловити свою точку зору, сама допомагаю і направляю хід думок учнів. Таким чином, за п'ять - сім хвилин, учні згадали обговорили та узагальнили матеріал попереднього уроку. 

     Повідомляю тему сьогоднішнього уроку. Завдання цього етапу-організувати і направити до мети пізнавальну діяльність учнів. Час від часу акцентую увагу учнів на якихось важливих фактах: «А ось тут давайте детальніше», «Це дуже важливо». Таким чином, звертаю увагу учнів на якісь значущі, ключові факти, що є ключем до розв'язання якогось питання, проблеми.  

    Це мотивує учнів, сприяє виробленню в них вміння виділяти головні думки, суттєві сторони досліджуваного матеріалу, вчить їх мислити аналітично, складаючи з окремих епізодів цілісну картину. 

     Потрібно відзначити, що учні активно включаються в обговорення питань, що задаються мною, не соромляться висловлювати свої думки. Я ж заохочую таку активність схвалюючими фразами: «Молодець», «Правильно», «Так, саме так» і т.д. Це сприяє внутрішньому розкріпаченню учнів, ніхто не відчуває себе зайвим, учням дуже приємно усвідомлювати, що їх думка має значення, що вони можуть побачити якісь приховані закономірності і факти, а значить, здатні мислити глибоко і серйозно. Учні ведуть себе дисципліновано, так як всі включені в роботу і не відволікаються. 
    
    Я досить ефективно засобами уроку формую уміння та навички учнів. Що показує засвоєння учнями навчального матеріалу.
      
    Я досить впевнено і наполегливо вимагаю виконань завдань уроку. Досить уміло тримаюся перед класом, володію ним. До дітей ставлюся з повагою, дотримуюся тактовністі. Взаємини дітей зі мною доброзичливі.  Я даю вказівки дітям правильно, моя мова чітка. До окремих учнів застосовую індивідуальний підхід. 

     Правильно підібрані вправи за рівнями складності дозволяють нарощувати складність у міру засвоєння матеріалу. 

       Дотримуюся дидактичних принципів навчання і виховання: активності, наочності навчання, систематичності, послідовності, доступності.  

         Приваблюю дітей до аналізу виконаних завдань, самооцінці. Учні ставляться до занять позитивно, по можливості виконують всі вправи уроку.

        Час уроку доцільно розподілено за рівнями складності. У заключній частині уроку закріплення основних моментів, рефлексія. Проводиться підведення підсумків уроку.

Немає коментарів:

Дописати коментар