4 День практики (11.11.2021)

    4-тий день практики почався з проведення мною практичного заняття на 11:00 у групі МІ-18 на тему: "Подібність трикутників". До пари я була підготовлена заздалегіть, як науково-методично так і психологічно.

Мета:
      навчальна: забезпечити умови застосування студентами 3-х ознак подібності трикутників у стандартних та змінених умовах; розглянути фрагмент живого уроку використовуючи онлайн-сервісу QUIZIZZ та проходження у ньому тесту з теоретичної та практичної частин заняття.
      розвивальна: розвивати зацікавленість у пізнанні світу, розуміння вчитися упродовж життя;
      виховна: виховувати усвідомлення важливості математики, як універсльної мови науки.

    На початку заняття Світлана Генадіївна представела мене студентам, після чого я оголосила тему та хід нашого заняття.

Він складався з:

1. організаційний етап,

2. актуалізація попередніх знань,

3. розв'язування вправ,

4. фрагмент "Живий урок",

5. підсумки та домашнє завдання.


    Отже, щоб встановити правильність і усвідомленість засвоєних на минулій лекції знань, на початку заняття провела спочатку фронтальне опитування. Це допомогло активізувати студентів, повторити основні положення та формули. Для обговорення основних питань задіяно в більшій мірі 8 студентів. В процесі проведення дискусії виникали окремі труднощі, пов’язані з неготовністю окремих студентів брати участь у дискутуванні. 
    Коли студент вагався з відповіддю, пропонувала іншим допомогти йому з формулюваннями, щось додати, висловити свою точку зору. Я вміло допомагала і  направляла хід думок учнів у потрібному напрямку.
   Після теоретичного опитування та вивчення нового матеріалу перейшли до розв'язування завдань. 
 
 

 


    Протягом практичного заняття я активно взаємодіяла з аудиторією студентів, актуалізувала їхні знання з попередніх тем та теми практичного заняття, сприяла обговоренню проблемних питань. Кількість вправ була адаптованою до відведеного на заняття часу. Запропонувала без алгоритму вирішити спочатку стандартні, а згодом і нестандартні задачі, що дозволяло глибоко і гнучко формувати уміння та навички.
    Дотримувалася послідовності в проведенні заняття, використовуючи поетапне обговорення, сприймання, розуміння, закріплення й застосування студентами навчального матеріалу.
    Під час практичного заняття використовувались наступні методи та прийоми навчання: бесіда (фронтальна, проблемна, дискусія), розповідь студента, повідомлення, виконання індивідуальних завдань (самостійне виконання вправ), виконання практичних завдань (індивідуальних завдань, вправ), узагальнення, порівняння. Кваліфіковано реалізовано принципи навчання.
  Демонструвала ґрунтовне знання дисципліни, вміло керувала голосом та дикцією з емоційно-забарвленим тоном. Якість знань, умінь і навичок студентів неоднорідна, але в переважній більшості група усвідомила й з легкістю виконувала вправи, проявляла активність та ініціативу щодо обговорюваних питань.
    Зміст відповідає віковим особливостям студентів, їх індивідуальним якостям; найновішим науковим знанням з даної теми; пов‘язаний даний матеріал з практикою, досвідом студентів; сприяє матеріал розвитку творчого самостійного мислення, присутні у ньому елементи пошуку. Я намагалася будувати орієнтовану основу дій через систему вказівок та алгоритмів рішення різноманітних задач. 
   
 



 



 

  


    Ви­користання технічних засобів і за­собів наочності допомогло студентам глибше проникнути в суть вивче­ного матеріалу. Запитання, які я задавала ак­тивізували їх до самостійних су­джень і практичних дій, направ­ляли на доказову відповідь. Це сприяло більш повній реалізації на уроці принципу виховуючого та розвиваючого навчання. Протя­гом пари добилася від студентів гра­мотної і повної відповіді, точних формулювань. 
    Наприкінці пари акцентувала увагу на сервісі QUIZIZZ, де показала студентам можливості цього сервісу, а саме проведення "Живого уроку" з використанням тестів, які гарантують 100% індивідуальну відповідь учнів. Також студенти мали можливість проглянути інтерфейс під часу уроку як вчителя, так і учнів пройшовши тест з вивченої теми. Дані знання знадобляться студентам для накопичення досвіду, під час проходження виробничної практики та як п-д підготовки до здачі екзамену з сучасного уроку інформатики.



 


+    В кінці заняття зробила висновки щодо досягнення мети заняття. Підвела підсумки, характеризувала роботу усіх студентів, звернула увагу на пасивність деяких студентів. Оцінювання роботи студентів проводилося відповідно до критеріїв, обєктивно й аргументовано. Продумано й своєчасно задано домашнє завдання, його зміст випливає зі змісту практичного заняття, носить творчий характер, активізує студентів продовжувати самостійне вивчати теми та укладати висновки, поглиблювати й завершувати роботу, розпочату на заняття. Домашнє завдання надала в обсязі достатньому для закріплення та застосування матеріалу.

    Після чого Світлана Генадіївна також підвела підсумки, відзначила мою роботу, та надала слово Олені і мені, щодо того, які б ми поради надали студентам при походженні виробничої практики та документації. Також студенти мали змогу задати питання, які їх цікавили.



    Також після мого  заняття разом з Оленою відвідали 2 пари у Ірини Василівни студентів групи МІм-17 на 15:30 і 17:00.
    Перша пара - лекція була на тему: "Показникові та логарифмічні рівняння та нерівності". 
    Ірина Василівна почала з організаційного моменту та перевірки присутніх. Звернула увагу на журнал студентів, та наголосила, щоб доздали роботи в мудл ті хто не встиг ще здати.


 

    Зміст лекції відображає науковість та відповідає сучасному рівню вивчення теми. Теоретичний матеріал відібрано з різних джерел (сучасних).
    У ході лекції лектор стимулювала активізацію мислення студентів, ілюструючи проблеми даної теми. У лекції матеріал було подано вичерпно й доступно, про що свідчить його результативність.
    Лекція має чітку та методично грамотну структуру. Чіткість лекційного заняття визначається логічним взаємозв’язком окремих структурних частин, які оптимально витримані за часом, мають свою мету та зміст і відзначаються логічною завершеністю. Лектор дотримувалася логіки проведення лекції: повідомила тему, мету, необхідну для засвоєння матеріалу літературу. Уміло проведено мотивацію навчальної діяльності студентів на всіх етапах заняття, що сприяє збудженню їхнього інтересу до вивчення нової теми, творчої діяльності.
    Зміст лекції повністю відповідає вимогам навчальної програми, відображає доступність розуміння матеріалу; виокремлено головне в основній частині лекції та її висновках. Кваліфіковано реалізовано принципи навчання. Свідомому засвоєнню нового матеріалу слугувало методично правильно організоване повторення раніше вивченого матеріалу та актуалізація опорних знань, умінь і навичок студентів.
    Викладач допомагала студентам у веденні записів (зміна темпу: уповільнений темп у найважливіших тезах) та використовували прийоми підтримки уваги, наводячи цікаві приклади, риторичні запитання. Лектор стимулювала інтерес та висловлення запитань з боку студентів. Під час лекційного заняття використовувались наступні методи, прийоми та засоби навчання: бесіда (фронтальна, проблемна, дискусія), узагальнення, порівняння.
   Викладач демонструвала ґрунтовне знання дисципліни. Вміло керувала голосом та дикцією з емоційно-забарвленим тоном. Під час викладу лекції спостерігалась якість, чіткість, забарвленість, грамотність мовлення. Майстерність викладача виявилася у тому, що знання, набуті студентами на попередніх заняттях, вдало застосовувались і надалі, повторення оптимально співвідноситься з вивченням нового матеріалу таким чином, що для цього не потрібно спеціально виділяти час. Систематична робота викладача в даному напрямку дає студентам змогу повторювати матеріал без додаткових домашніх завдань та студіювання методичної літератури.




Наявні  знання глибокі та усвідомлені, що дозволяє вільно орієнтуватись в матеріалі і не розгубитись від несподіваних запитань.
Навчальний  матеріал подається доступно і посильно. Оптимально вибрана кількість навчального матеріалу, він не перевантажений.
Головна дидактична мета уроку досягнута.
Тематичний матеріал відповідає віку і рівню розвитку студентів, в ньому викладено проблемність, актуальність даної теми.
Студенти на парі активні, хоча є виключення, задоволені працею, проявляють ініціативу в діяльності. Студенти готові до праці, проявляють інтерес до поданого матеріалу.

Друга пара - практика була на тему: "Тригононметричні рівняння та нерівності".
    Проходила вона у вигляді виступів студентів, демонструючи екран з тригонометричними рівняннями різних типів. Виступ оцінювався у 5 балів.

 




Наприкінці пари Ірина Василівна підвела підсумки, виставила оцінки та нагадала, що планується на наступний раз контрольна робота.

 









Немає коментарів:

Дописати коментар