Модуль 8 💻

УСПІХ НЕ Є КЛЮЧЕМ ДО ЩАСТЯ.
ЩАСТЯ-ОСЬ КЛЮЧ ДО УСПІХУ.
ЯКЩО ВИ ЛЮБИТЕ ТЕ, ЩО РОБИТЕ,
ВИ БУДЕТЕ УСПІШНИМИ.
АЛЬБЕРТ ЩВЕЙЦЕР

Оцінювання діяльності учнів у проекті
Тема: Оцінювання діяльності учнів у проекті

Основна діяльність:
• Проаналізувати на основі контрольного списку власну діяльність щодо оцінювання процесу і результатів навчання учнів
• Продумати причини появи труднощів при залученні учнів до процесу оцінювання та шляхи їх подолання
• Розробити форму оцінювання створеного Завдання Модуля

У цьому модулі на початку заняття ми поділилися прикладами учнівських робіт один з одним для того, щоб кожен з нас міг дати корисні поради щодо покращення прикладу та записати їх у коментарях на блозі пункта: Модуль 9. Обговорили ідеї щодо залучення учнів до процесу оцінювання, це стосується і випадків, коли вони керують розробкою свого власного проекту, аналізують, обговорюють та вносять пропозиції однокласникам щодо покращення їх робіт у проектах; проаналізували те, як вони самі проводять оцінювання; дізналися  як можна використовувати засоби оцінювання для діагностики рівня розвитку в учнів навичок 21 століття, навичок мислення вищих рівнів та для оцінювання засвоєних учнями знань упродовж проекту.
Також кожен повинен був спроектувати свою систему оцінювання та скористатися засобами оцінювання проектів програми Intel® «Навчання для майбутнього».

Для початку я проаналізувала власну стратегію оцінювання та ознайомилась з прикладами планів оцінювання для визначення його компонентів, які  найбільше сприяють успіхам учнів. Перед створенням системи оцінювання, зробила спочатку коротку вправу з діагностики системи оцінювання, яку я використовую у своїй практиці. Це допомогло мені сфокусуватися на своїх сильних сторонах та на питаннях, які мені потрібно покращити при створенні плану оцінювання.

Після того, як на Google Диску у папці Ocinuvannja створила ПІДСУМКОВЕ ОЦІНЮВАННЯ ДЛЯ 2 ГРУПИ: «Прямі упрофесії» в Microsoft Excel, наприкінці заняття внесла зміни до Плану вивчення теми. Під час роботи над прикладом учнівської роботи помітила, що для виконання деяких частин учнівського проекту потрібно зробити додаткові інструкції для учнів.

Залучення учнів до процесу оцінювання

У класах, які навчаються за традиційною системою, учні очікують, що вчитель сам буде оцінювати всю їх діяльність. У класах, які навчаються за системою, в якій учні знаходяться в центрі навчання, вони активно залучаються до процесу оцінювання. Така їхня нова роль може бути незвичною і непростою для учнів, а також вона може виявитись складною і для деяких учителів.

Із впровадженням системи оцінювання, яка будується навколо навчальних потреб учнів, вони стають більш задіяними у всі процеси оцінювання. Дослідження чітко вказують на позитивний ефект від впровадження системи оцінювання, яка орієнтована на учнів. Вона поліпшує якість навчання.
Насамперед учням потрібно допомогти формувати в собі нові навички й надати їм можливість попрактикуватися в них.


Наприклад:
• створювати плани своїх проектів, контрольних списків та форм оцінювання;
• використовувати запитання для рефлексії, щоб учні могли обдумувати та оцінювати процес власного навчання;
• ставити власні навчальні цілі, визначати завдання та передбачати те, що буде вивчено;
• визначати труднощі у власному навчанні та стратегій для їх подолання;
• надавати та сприймати зворотній зв’язок (відгуків, коментарів та порад) від однолітків.

Коли учні залучені до процесу оцінювання на такому рівні, вони розвивають навички самоконтролю над своїм навчанням і почувають себе успішними та здібними.

Учнівське самооцінювання має на меті не звільнити вчителя від оцінювання, а використовується для розвитку мислення учнів. 
Таке самооцінювання може виявитися принципово іншим досвідом.
Під час такої діяльності учні не лише глибше усвідомлюють процес власного мислення (метакогнітивні знання), а й отримують потужний мотиваційний поштовх для кращого навчання.
Реальна робота з усвідомлення учнем того, як саме він навчається, як мислить, відбувається тоді, коли починається розуміння вимог та критеріїв оцінювання, намагання їх інтерпретувати та застосовати у власній діяльності.
Важливо розуміти й усвідомлювати, які продукти створюють ваші учні та для чого вони їх створюють. Відповідями на питання, що створюють, як правило, є продукти або виступи, наприклад, публікації, презентації, звіти, доповіді та різного типу веб-сторінки.
Відповідь на питання, для чого учні створюють ці продукти, спрямована на вирішення першочергових навчальних цілей проекту.

Самооцінка розвиває критичне мислення учнів, вона може стати принциповою звичкою, яка служить мета-когнітивним та мотиваційним цілям. Справжня мета-когнітивна робота починається тоді, коли учні розуміють значення компонентів певного розділу, намагаються тлумачити їх та застосувати їх у своїй роботі.

Немає коментарів:

Дописати коментар