17 День практики (05.10.2021)

     Сьогодні провела урок геометрії на тему: "Паралельне проектування та його властивості".

    Мета уроку: 
   а) навчальна: сформувати поняття паралельного проектування; домогтися засвоєння властивостей паралельного проектування; сформувати вміння розв'язувати задачі, що потребують використання поняття та властивостей паралельного проектування;
  б) розвивальна: уміння вчитися впродовж життя - організовувати та планувати свою навчальну діяльність; 
 в) виховна: спілкування державною мовою - аргументувати, доводити правильність тверджень; соціальна та громадянська компетентності - висловлювати власну думку, слухати і чути інших.

    Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.

По-перше, хочеться відмітити те, що я обрала інтерактивну модель навчання - це коли навчання здійснюється в умовах постійної, активної взаємодії всіх учнів (inter-взаємний, act-діяти). Логічним є те,що всі застосовані методи та прийоми були направлені саме на реалізацію цієї інтерактивної моделі.

При проведені уроку використовувала наступні методи навчання – бесіда, демонстрація, пояснювально-ілюстративний, практична робота, репродуктивний, дослідницький та частково пошуковий методи.

Весь урок був пронизаний інноваційними технологіями.

Урок був проведений на основі інформаційної технології (презентація) та інтерактивної технології «Навчання у дискусії» з елементами  групового та фронтального навчання.

Були застосовані такі принципи.

Принцип систематичності й послідовності навчання - включає в себе постійну роботу над собою, опору на пройдене при вивченні нового матеріалу, розгляд нового матеріалу частинами, фіксування уваги учнів на вузлових питаннях, продумування системи уроків, здійснення внутріпредметних і міжпредметних зв'язків), а також системність у роботі учнів (систематичне відвідування школи, виконання домашніх завдань)

Принцип доступності навчання. Навчання успішне, ефективне за умови, що його зміст, форми і методи відповідають віковим особливостям учнів, їх розумовим можливостям. Реалізація цього принципу передбачає: врахування рівня розвитку учнів; індивідуальних, вікових особливостей; дотримання пра­вил: від простого — до складного, від відомого — до невідомого.

Принцип свідомості й активності учнів у навчанні. Цей принцип є провідним, тому що визначає головне спрямування пізнавальної діяльності учнів і керування нею. Він випливає з мети і завдань національної школи, а також з особливостей процесу навчання, які передбачають осмислений і творчий підхід до опанування знань.

Принцип наочності в навчанні це інформативні слайди, схеми, малюнки, плакати.

Принцип емоційності навчання. Виходить з того, що у процесі пізнавальної діяльності в учнів виникають певний емоційний стан, почуття, які можуть стимулювати успішне засвоєння знань.

Урок був проведений з елементами СТЕМ-освіти. Основне завдання – викликати у дитини стійку цікавість до природничо-математичних наук, дати сукупність практично важливих знань, необхідних для подальшого життя людини у соціумі, залучення до дослідництва.

Використання елементів СТЕМ-освіти дозволяє активізувати мислення учнів в процесі навчання, діяти логічно та творчо, формувати такі почуття, як задоволення від власної праці, позитивне відношення до математики. Завдяки використаному комплексу дидактичних дій, на мій погляд,успішно реалізовуються вимоги Державного стандарту базової і повної середньої освіти.

Під час уроку, крім поданого нового матеріалу, робота учнів опиралась на вивчене раніше. Особливо я намагалась організувати сприйняття матеріалу так,щоб учні підійшли до розуміння самі, щоб присутність вчителя була непомітною,всі ці засоби спрямовані на досягнення поставленої триєдиної мети.

Важливою для уроку є і та його сторона, яка пов’язана з контролем діяльності учнів. Тому на уроці використовувались різні види контролю:це і усний контроль,самоконтроль,взаємоконтроль,спостереження за навчальною діяльністю учнів.

Підсумки уроку відбулись завдяки інтерактивному методу «Мікрофон»  та оформлення хмари слів на вивчену тему задля її візуалізації.

Оцінювання учнів також відбулось на основі інтерактивної вправи «Ланцюжок», основою якого було оцінювання свого сусіда.

Домашнє завдання було диференційованим і направлене на відпрацювання умінь та навичок учнів виконувати розроблення, перетворення та віднімання іменованих чисел, виражених мірами довжини.

Висновок: Сьогодні я намагалась створити адапційне, комфортне середовище для всіх учнів без винятку, максимально задіяти всіх.

Навчальний час на уроці був використаний ефективно, запланований обсяг уроку виконаний, заявленої мети і поставлених завдань проведений урок досяг. Діти засвоїли алгоритм роботи з даної теми і вміло застосували його на практиці. Інтенсивність уроку була оптимальною з урахуванням фізичних і психологічних можливостей дітей. Доброзичлива обстановка, позитивний настрій на уроці, підбір сучасних методів і прийомів допоміг кожній дитині просунутися в своєму індивідуальному розвитку та навчив їх застосовувати набуті знання у житті.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар