21 День практики (11.10.2021)

    Сьогодні я провела урок інформатики на тему: "Інструктаж з БЖД. Візуалізація рядів і трендів даних. Інфографіка".

    Мета:

    а) навчальна: донести учням, що таке візуалізація та як зробити її ефективною; сформувати поняття про інфографіку й коли її доцільно використовувати; розібрати як обрати найкращу техніку візуалізації числових даних, як будувати лінію тренду на діаграмі, як інструменти використовують для візуалізації та які існують розповсюджені помилки візуалізації даних;

    б) розвиваюча: сприяти всебічному розвитку особистості; розвивати практичні вміння та навички учнів щодо наочного представлення інформації за допомогою комп’ютера; для формування наукового світогляду розібрати використання візуалізації рядів і трендів даних за допомогою прикладів;

   в) виховна: виховувати інформайційно-освідчену людину, свідоме ставлення до формування інформаційної та комунікативної компетенції.

    Тип уроку: комбінований урок (засвоєння та застосування нових знань, умінь, навичок).

   Дидактичне забезпечення: Морзе Н. В. Інформатика (рівень стандарту): підруч. для 10(11) кл. закладів загальної середньої освіти / Н. В. Морзе, О. В. Барна. – К.: УОВЦ «Оріон», 2019. - 240 с.

   Методичне забезпечення: Смецька В. В. Урок «Візуалізація рядів і трендів даних» [Електронний ресурс] / В. В. Смецька // Освітній проект «На Урок» для вчителів. – 2019. – Режим доступу до ресурсу: https://naurok.com.ua/urok-vizualizaciya-ryadiv-i-trendiv-danih-132803.html.

    Програмне забезпечення: Windows, табличний процесор Microsoft Excel.

   Апаратне забезпечення: дошка, ноутбук, проектор, комп’ютери, підключені до мережі Інтернет.




Урок проведений на належному науковому і методичному рівні. При плануванні та проведенні уроку я дотримувалася загальнодидактичних вимог. Тип та структура уроку відповідають його цілям та завданням.
Обрані шляхи досягнення мети, комплекс прийомів, завдань сприяли реалізації поставленої мети.
Моє планування та проведення уроку в цілому відповідає логіці навчального процесу. Структурні компоненти уроку визначені із врахуванням психологічних закономірностей засвоєння знань.
Розподіл часу відповідав запланованому у конспекті, був доцільним для кожного етапу уроку та виду діяльності.
Це урок комбінованого типу та включає в себе декілька етапів.
На перших етапах уроку передбачені організаційний момент, мотивування учнів. Мені вдалось змотивувати учнів на гарну роботу.
На початку уроку учням легко концентрувати увагу тому доцільніше проводити актуалізацію опорних знань, отриманих на попередніх уроках (питання з підручника). На мої питання учні охоче відповідали, інколи ставили питання. На мою думку учні гарно володіють знаннями з попередніх тем.
На етапі формулювання цілей та теми уроку розвиваються навички спілкування з однолітками і вчителем в процесі діяльності (технологія співпраці – перехід від педагогіки вимог до педагогіки відносин).
Пояснення нової теми почалось з моєї лекції на тему уроку з демонстрацією фрагмента навчальної презентації. Учні конспектували усі поняття у зошит. Після пояснення нової теми має сенс проведення фронтального опитування з цієї теми. Учні активно відповідали на питання. На мою думку спочатку мені не вдалось повністю утримати увагу на собі, але згодом в мене вийшло і учні вже змогли зосередитись на моїх словах та питаннях.
Увага учнів сфокусована не тільки на мені, як вчителі, та викладені нового матеріалу, але й на деяких інших факторах. Тому я зрозуміла, що доцільно перемикати увагу учнів з однієї дії на іншу. Коли увага учнів починає розсіюватись я їм запропонувала інший вид діяльності – практична робота, в якій потребуються знання, отримані раніше. Я вважаю, що в цьому і полягає логічний зв’язок між етапами уроку. Також підтримується висока працездатість учнів на уроці. Перенавантаження немає, так як постійно йде зміна навчальної діяльності.
На практичній роботі мені вдалось окремо допомогти кожному учневі. Але наступного разу я б відповідала на питання не окремому учневі, а концентрувала увагу усіх учнів на поставленному питанні та пояснювала б усьому класу, або ж групі учнів. Я вважаю, що це дуже складно відповідати на одне питання багато разів.
Навчальна робота на уроці була різноманітна: фронтальне опитування на початку уроку та по завершенню пояснення нового матеріалу; робота з підручником, практична робота.
Темп роботи спокійний, але потрібно постійно перемикати увагу учнів, а також її втримувати.
 Характер спілкування з учнями доброзичливий. Психологічну атмосферу підтримувала невимушеною бесідою, розмовами, обговореннями.
Диференційований підхід потрібен був тільки в практичній роботі, так як у класі є учні, які не зовсім розібрались з новим матеріалом. Тому я приділяла їм значно більше уваги і можу сказати, що ці учні доволі швидко розібрались з тим як правильно усе робити.
Контроль засвоєння нових знань був організований через результати фронтального опитування після викладення нового матеріалу та роботи на практичному етапі уроку. Багато учнів впорались з завданнями практичної роботи.
З домашнім завданням впораються учні без суттєвих проблем, бо вони гарно працювали в класі, уважно мене слухали та на практичній роботі усі змогли застосувати свої знання.

Немає коментарів:

Дописати коментар