Сьогодні у 10-го класу я провела уроки алгебри та геометрії.
Урок алгебри на тему: "Корінь n-го степеня. Арифметичний корінь n-го степеня, його властивості. Розв’язування задач".
Мета уроку:
а) навчальна: удосконалити вміння обчислювати та порівнювати значенння виразів, які містять корені n-го степеня, застосовувати властивості арифметичних коренів n-го степеня;
б) розвивальна: уміння вчитися впродовж життя - організовувати та планувати свою навчальну діяльність;
в) виховна: спілкування державною мовою - аргументувати, доводити правильність тверджень; соціальна та громадянська компетентності - висловлювати власну думку, слухати і чути інших.
Тип уроку: удосконалення знань, умінь та навичок.
Урок «Корінь n-го степеня. Арифметичний корінь n-го степеня, його властивості. Розв’язування задач"» є уроком удосконалення знань, умінь та навичок. Він передбачає систематизацію та узагальнення вивченого матеріалу по даній темі.
Для реалізації мети і завдань був вибраний тип уроку: удосконалення знань, умінь та навичок.
Я його провела у форматі гри «Щасливий випадок». Урок був проведений нестандартно. Він стимулював творчість учителя і його вихованців, створюючи сприятливі умови для співробітництва учнів один з одним і з учителем.
Одним з найефективніших засобів, що поєднував навчальну, розвиваючу і виховну функції, була дидактична гра. До участі в такій грі обов'язково були залучені всі учні класу. Основні структурні компоненти дидактичної гри: ігровий задум, правила гри, ігрові дії, пізнавальний зміст (дидактичні завдання), обладнання та результати гри були витримані.
На уроці домінувала групова форма навчання.
З метою активізації класу, налаштування учнів на успішну роботу використано вправу «Підбери прикметник до слова «Успіх».
Пошукові завдання і проблемні запитання сприяли глибокому засвоєнню матеріалу, позитивному емоційному настрою учнів.
Робота учнів у групах була оцінена, оцінки коментовані.
Дотримання вчителем норм педагогічної етики, правил такту дозволило досягти тісного контакту з класом, доброзичливості у стосунках між учителем та учнями.
Здоров’язберігаюча робота на уроці концентрувалася у зміні видів навчальної діяльності, рівномірному навантаженні на всіх учнів класу.
При підготовці уроку були враховані вікові та індивідуальні особливості учнів: інтерес до вивчення математики, розвиток загальнонавчальних умінь та навичок, добрі потенціальні можливості оволодіння математикою, розвиток уяви, бажання самостійно висловлюватись, достатньо висока мотивація, що стимулювалася використанням ефективних методів роботи на уроці.
Використання нетрадиційних форм навчання сприяло формуванню пізнавальних інтересів школярів, їхніх життєвих компетенцій.
Урок геометрії на тему: "Властивості паралельних прямих".
Мета уроку:
а) навчальна: домогтися засвоєння властивостей паралельних прямих; сформувати вміння розв'язувати задачі, що передбачають використання цих властивостей;
б) розвивальна: уміння вчитися впродовж життя - організовувати та планувати свою навчальну діяльність;
в) виховна: спілкування державною мовою - аргументувати, доводити правильність тверджень; соціальна та громадянська компетентності - висловлювати власну думку, слухати і чути інших.
Тип уроку: комбінований (засвоєння та застосування нових знань та вмінь).
Зміст, мета і тип даного уроку повністю
відповідають вимогам навчальної програми. На попередніх уроках і при виконанні
домашнього завдання учні мали можливість поглиблювати свої знання з даної теми
шляхом використання різних видів робіт. При
проведені уроку я дотримувалася загально-дидактичних вимог: намагалася визначити оптимальний
зміст уроку відповідно до вимог шкільної програми, враховуючи підготовку учнів;
вибрала найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, що могли
забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток учнів. Обраний тип і структура уроку відповідають його цілям
і завданням. Прагнучи
забезпечити активну інтелектуальну роботу учнів на уроці використовувала різні
методи, прийоми, добирала різноманітні завдання, вправи, текстовий матеріал, що
становить певний інтерес для учнів. В процесі проведення уроку на всі етапи був раціонально та пропорційно
розподілений час, відповідно до значущості кожного етапу в контексті уроку. Вибір методів, прийомів і засобів навчання повною
мірою відповідають змістові навчального матеріалу. Урок повністю
відповідає віковим особливостям учнів. Учні
працювали творчо і тому досягли певних результатів. На уроці була забезпечена досить висока працездатність, всі учні були
залучені до роботи, працювали активно і плідно, було опитано переважну
більшість учнів. Настрій
учнів на уроці був піднесений. Перевантаження учнів я не відчула. Діти
достатньо були завантажені роботою і в результаті отримали радісне
відчуття успіху. На уроці виявлялися
взаєморозуміння, доброзичливість, взаємопідтримка учнів між собою та вчителя й
учнів. Ефективно було організовано самостійну роботу учнів. Відхилень від плану не було.
Недоліків при проведенні уроку я не помітила. Поставлені завдання вдалося
реалізувати повністю. Вважаю, що мета
уроку була досягнута і результати роботи учнів дають підстави це стверджувати. У повній мірі реалізовані цілі. Були дотримані правила педагогічного такту, етики,
норми стосунків учителя й учнів. Доцільно й уміло поєднано фронтальну роботу з індивідуальною,
колективну з самостійною. Атмосфера уроку сприяла школярам повністю
показати свої знання, вміння і навички . Вважаю, що урок проведено методично правильно.
Немає коментарів:
Дописати коментар